Ius sine lege
Pages::
Home
Contact
Books
Texts
Teaching
Links
By the way
Introductions::
The Law
Logic
Natural Law
Last update
2016-01-18
(C) 2004
Frank van Dun
Gent, België
| |
Go to Home page
_______________________________________________
IN THE
SHADOW OF THE PRODIGY
by Frank van Dun
A moving story, interspersed with
thought-provoking dialogues on education, science, religion, philosophy
and politics.
|
Set in 1994, on the eve
of the internet and financial revolutions of the nineties, In
The Shadow of The Prodigy tells
the story of a young historian in search of full-time employment
through a number of encounters and discussions with old and new
friends. These discussions about the fears and hopes that come with
rapid social change make this a novel of
ideas and social criticism. When the young man’s research
into the history of a successful manufacturing company threatens to
expose a botched false-flag operation dating from just prior to
WWII, he finds that the affair casts a shadow over every aspect of
his life, not the least his love for the daughter of a man who may
have played a part in its deadly cover-up. A seemingly innocuous
incident involves him in a web of
loyalty and betrayal, mystery and romance.
Read Tom
Bertonneau's
review |
Published March 2015 |
In The Shadow of The
Prodigy
(eBook)
In The Shadow of The Prodigy
(paperback) |
A preview is available on the
publisher's webpage for the book.
Reviews and ratings are much appreciated. Follow the links above.
Please, forward this
announcement
to any friend, acquaintance or
colleague who might be interested:
Just link to
http://users.ugent.be/~frvandun/ or to any of the two pages on the
publisher's website.
_______
Comments from readers
on earlier drafts:
Dear Frank __
Philosophical dialogues are very hard to handle, but I think that
you have done a superb job.
The blend between the plot and the arguments came off well. __
David Gordon. |
Dear Frank __ I read
you novel, and I found it is really interesting and full of passion.
What about your Catholic forester, George? I liked him, but perhaps
he is too much philosopher for my own sensibility, and many of his
arguments - more or less - could be accepted even by a deistic
thinker (in spite of the criticism toward Enlightment). My
impression is that Catholicism implies essentially a peculiar idea
of experience: meeting Christ and meeting the other people (meeting
God as the Other, as you wrote in a wonderful paper) is not
essentially a problem of "theory". It's a fact of the history and it
is also a way to share our own life with other people within the
Church.
In spite of it, I agreed a lot with the connections of historical
backgrounds, religion, politics, philosophy, etc. And I was deeply
absorbed by the plot of the novel. __ Carlo Lottieri |
Dear Frank __ This is
just to let you know that I truly enjoyed your novel. Great plot
and themes to my delight: philosophy, religion, morals and power,
sociology of science . . . and thanks to my archival work I
empathise a lot with Michael Paradine ! I did not realise that you
were so well versed in existential philosophy. __ Guido Hülsmann |
Dear Frank __ What a
delightful piece [the dialogue on representative democracy] is! It
makes all the right points, and does it in a memorable way and in a
way that is easy for non-libertarians to understand __ Gerard
Casey |
Dear Frank __
Absolutely fantastic ending! Your English is brilliant. __ J.H.
|
Dag Frank __ Ik heb je
roman geboeid gelezen, zowel om de gevoerde discussies als om het
verhaal. Je bent erin geslaagd om de spanning in je raamvertelling
zonder inzinking te handhaven en dat is verre van vanzelfsprekend.
Dat verhaalniveau is volgens de regels van de kunst opgebouwd: met
gedoseerde informatie, sfeerschepping, karaktertekening, deskundig
opvoeren van de spanning. Je beheersing van het Engels is
bewonderenswaardig. Maar waarom schreef je niet in het Nederlands,
we hebben, hier nauwelijks of geen ideeënromans en dan onthoud je
ons leespubliek er een van niveau?
Je begaat wel een genrebreuk door een misdaadverhaal met een open
einde te laten aflopen, maar waarom niet? Genres zijn er om te
doorbreken. Jouw raamvertelling is natuurlijk vooral een vehikel
om jouw ideeëngoed mee te vervoeren en dat is nog stukken boeiender
dan het verhaal. Volgens de regels van de kunst heb je je
hoofdpersonage wat minder slim en wat argelozer gemaakt dan zijn
gesprekpartners, zodat hij alle vragen kan stellen die bij de lezer
kunnen opkomen. De verdediging van een bepaald soort katholicisme
die je opvoert, lijkt me verplichte leerstof te kunnen worden aan de
seminaries. Eenmaal het geloof aan God als opperrechter wordt
aanvaard, is er geen speld tussen te krijgen. Maar Christus bracht
ook een boodschap van vergeving en zette aldus de deur open voor de
'excuuscultuur' waar je je personages terecht tegen laat fulmineren.
Het soort katholicisme van jouw houtvester overleefde immers de
vroege Middeleeuwen niet, maar blijft indrukwekkend op de timpanen
van de romaanse kerken, waar God als rechter pal in het midden
staat, de mensen krijgen wat ze uiteindelijk verdienen. __
Willy van Poucke |
Hello Frank __ Stick to
painting. You paint better than you write. __ B.R. |
Buy the
book
|