Frank van Dun        Ph.D., Dr.Jur.     -    Senior lecturer Philosophy of Law.


  
 Ius sine lege


Pages::

Home
Contact
Books
Texts
Teaching 
Links
By the way



Introductions::

The Law

Logic

Natural Law



getacro.gif (1692 bytes)

Last update
  2016-01-18

(C) 2004
Frank van Dun
Gent, België

 

 

 

Go to Home page
_______________________________________________

IN THE SHADOW OF THE PRODIGY   by   Frank van Dun

A moving story, interspersed with thought-provoking dialogues on education, science, religion, philosophy
and politics.

Set in 1994, on the eve of the internet and financial revolutions of the nineties, In The Shadow of The Prodigy tells the story of a young historian in search of full-time employment through a number of encounters and discussions with old and new friends. These discussions about the fears and hopes that come with rapid social change make this a novel of ideas and social criticism. When the young man’s research into the history of a successful manufacturing company threatens to expose a botched false-flag operation dating from just prior to WWII, he finds that the affair casts a shadow over every aspect of his life, not the least his love for the daughter of a man who may have played a part in its deadly cover-up. A seemingly innocuous incident involves him in a web of loyalty and betrayal, mystery and romance.

Read Tom Bertonneau's review

Published March 2015 In The Shadow of The Prodigy (eBook)
In The Shadow of The Prodigy (paperback)

A preview is available on the publisher's webpage for the book.
Reviews and ratings are much appreciated. Follow the links above.

Please, forward this announcement to any friend, acquaintance or colleague who might be interested:
Just link to http://users.ugent.be/~frvandun/  or to any of the two pages on the publisher's website.

_______

Comments from readers on earlier drafts:

Dear Frank __ Philosophical dialogues are very hard to handle, but I think that you have done a superb job.
The blend between the plot and the arguments came off well. __ David Gordon.
Dear Frank __ I read you novel, and I found it is really interesting and full of passion.
What about your Catholic forester, George? I liked him, but perhaps he is too much philosopher for my own sensibility, and many of his arguments - more or less - could be accepted even by a deistic thinker (in spite of the criticism toward Enlightment). My impression is that Catholicism implies essentially a peculiar idea of experience: meeting Christ and meeting the other people (meeting God as the Other, as you wrote in a wonderful paper) is not essentially a problem of "theory". It's a fact of the history and it is also a way to share our own life with other people within the Church.
In spite of it, I agreed a lot with the connections of historical backgrounds, religion, politics, philosophy, etc. And I was deeply absorbed by the plot of the novel. __ Carlo Lottieri
Dear Frank __ This is just to let you know that I truly enjoyed your novel. Great  plot and themes to my delight: philosophy, religion, morals and power, sociology of science . . . and thanks to my archival work I empathise a lot with Michael Paradine ! I did not realise that you were so well versed in existential philosophy. __ Guido Hülsmann
Dear Frank __ What a delightful piece [the dialogue on representative democracy] is! It makes all the right points, and does it in a memorable way and in a way that is easy for non-libertarians to understand __ Gerard Casey
Dear Frank __ Absolutely fantastic ending! Your English is brilliant. __ J.H.
Dag Frank __ Ik heb je roman geboeid gelezen, zowel om de gevoerde discussies als om het verhaal. Je bent erin geslaagd om de spanning in je raamvertelling zonder inzinking te handhaven en dat is verre van vanzelfsprekend. Dat verhaalniveau is volgens de regels van de kunst opgebouwd:  met gedoseerde informatie, sfeerschepping, karaktertekening, deskundig opvoeren van de spanning. Je beheersing van het Engels is bewonderenswaardig. Maar waarom schreef je niet in het Nederlands, we hebben, hier nauwelijks of geen ideeënromans en dan onthoud je ons leespubliek er een van niveau?
Je begaat wel een genrebreuk door een misdaadverhaal met een open einde te laten aflopen, maar waarom niet? Genres zijn er om te doorbreken. Jouw raamvertelling is natuurlijk vooral een vehikel om jouw ideeëngoed mee te vervoeren en dat is nog stukken boeiender dan het verhaal. Volgens de regels van de kunst heb je je hoofdpersonage wat minder slim en wat argelozer gemaakt dan zijn gesprekpartners, zodat hij alle vragen kan stellen die bij de lezer kunnen opkomen. De verdediging van een bepaald soort katholicisme die je opvoert, lijkt me verplichte leerstof te kunnen worden aan de seminaries. Eenmaal het geloof aan God als opperrechter wordt aanvaard, is er geen speld tussen te krijgen. Maar Christus bracht ook een boodschap van vergeving en zette aldus de deur open voor de 'excuuscultuur' waar je je personages terecht tegen laat fulmineren. Het soort katholicisme van jouw houtvester overleefde immers de vroege Middeleeuwen niet, maar blijft indrukwekkend op de timpanen van de romaanse kerken, waar God als rechter pal in het midden staat, de mensen krijgen wat ze uiteindelijk verdienen. __
Willy van Poucke
Hello Frank __ Stick to painting. You paint better than you write. __ B.R.

 Buy the book

In The Shadow of The Prodigy (ebook) $   4.99
In The Shadow of The Prodigy (paperback) $ 13.99