|
Antwoord voor elke methode op volgende vragen:
|
![]() |
Vertrek van het scenario Fatcat. Voeg de klasse MyCat toe, als subklasse van Cat.
(zie tips hieronder)
Maak een object van deze nieuwe klasse - dan merk je bitter weinig verschil. Open de editor van de nieuwe klasse MyCat - daar staat enkel de methode act() die nog geen code bevat. Zoek in het object-menu van de wereld de opdracht "Save the World", en voer die uit - sluit het "editor-venstor" dat hierdoor geopend wordt. | ![]() |
eat();
Opmerking: In de editor van Greenfoot kan je heel eenvoudig een lijst opvragen met alle beschikbare methodes "op die plaats in de code".
De toetsencombinatie Ctrl-spatie genereert een handig overzicht van alle methodes ('eigen' methodes en geërfde methodes) die je nu kan opvragen. Van zodra je een letter intypt wordt die lijst aangepast. Je krijgt ook extra informatie over de methode in het kader rechts. Als je een methode 'kiest' dan wordt de juiste aanroep van de methode ingevoegd in de broncode. De ; moet je zelf toevoegen.
act()
![]() |
Initialiseer de wereld met de methode plaatsDrieAutos() van HighWay. Dit plaatst op elk rijvak een auto. Bekijk de snelheid van de auto's. Voer het scenario uit, dan blijft elke auto op zijn eigen rijvak rijden. Bekijk het gedrag van een auto. Verklaar dat de auto's gewoon rechtdoor rijden.
We lossen dit nu op. Doe enkel aanpassingen in de klasse Car. |
![]() |