//Antwoord
//De drie regels met (*) worden aangepast
  //(1) alle tomatenstapels even groot:
  //kies aantal tomaten en onthoud in een lokale variabele
        int aantal = Greenfoot.getRandomNumber(20)+10;
        TomatoPile tom1 = new TomatoPile(aantal);  
        TomatoPile tom2 = new TomatoPile(aantal);  
        TomatoPile tom3 = new TomatoPile(aantal);  
        int totaal = 3 *  aantal;
        showText("Aantal tomaten is " + totaal ,getWidth()/2,10);  //aanpassen 

  //(2)de tomatenstapels hebben mogelijks een verschillend aantal tomaten.    
  //gebruik drie lokale variabelen zodat je ook het totaal aantal tomaten kan berekenen:
        int aantal1 = Greenfoot.getRandomNumber(20)+10;
        TomatoPile tom1 = new TomatoPile(aantal1);  

        int aantal2 = Greenfoot.getRandomNumber(20)+10;    
        TomatoPile tom2 = new TomatoPile(aantal2);  

        int aantal3 = Greenfoot.getRandomNumber(20)+10;    
        TomatoPile tom3 = new TomatoPile(aantal3);

        int totaal = aantal1 + aantal2 + aantal3;
        showText("Aantal tomaten is " + totaal ,getWidth()/2,10);  //aanpassen

//Antwoord 
 //In de klasse Earth 
    private int aantalTomaten; //instantievariabele toevoegen

    //in de methode initEarth()  want hier ken je het aantal tomaten dat in de wereld wordt gezet
    //met de oplossing die gegeven werd is dit heel eenvoudig:
        aantalTomaten = totaal; //deze lokale variabele bevat reeds het totaal aantal tomaten bij de start.

    
    public void minEenTomaat()
    {
        aantalTomaten--;
        showText("Aantal tomaten is " + aantalTomaten ,getWidth()/2,10);  

        if (aantalTomaten == 0)
        {
            Greenfoot.stop();
        }
    }
 //In de klasse Greep  - melden dat een tomaat is verdwenen - 2 lijnen code toevoegen op de juiste plaats
    public void checkShip()
    {        
        if(isTouching(Ship.class)) 
        {
            if (carryingTomato())  //enkel als de greep ook een tomaat mee heeft - moet misschien nog toegevoegd worden.
            {
                dropTomato();
               //meld aan de wereld dat er een tomaat minder is
                Earth wereld = (Earth) getWorld();
                wereld.minEenTomaat(); 
            }
        }
    }

//Antwoord 
//Aanpassen van de constructor van Greep
    public Greep(int looprichting)
    {
         turn(looprichting);
         //setRotation(looprichting); //is even goed
    }

//In de methode initEarth van Earth vervang je de regel (**) door:

         int hoek = 18*i; //de variabele i wijzigt door de for-lus
         Greep greepje = new Greep(hoek);                  
// dit kan ook zonder lokale variabelen:
         Greep greepje = new Greep( 18*i );