//Antwoord

    //parameters toegevoegd voor de positie van de greeps - je kan ook in deze methode de plaats van het schip opzoeken
    public void addGreeps(int x, int y)
    {
        //De greeps vertrekken vanuit het ruimteschip
        for(int i=1 ; i<=20 ; i++){
            Greep greepje = new Greep( 18*i );
            addObject(greepje,x,y);
        }
    }


    public void addShip(){
        int x = Greenfoot.getRandomNumber(getWidth());
        int y = Greenfoot.getRandomNumber(getHeight());
        while (isWater(x,y)){
            y = Greenfoot.getRandomNumber(getHeight());
        }
        Ship ruimteschip = new Ship();  //(1)
        addObject(ruimteschip,x,20);    //bovenaan het scenario, wel zichtbaar
        //geen greeps toevoegen
    }  	

//in de klasse Ship

    private int yMax;
    public Ship(int targetPosition)
    {
        yMax = targetPosition;
    }
//hierdoor moet je overal new Ship() vervangen door new Ship(0);
//in de methode addShip wordt (1)
        Ship ruimteschip = new Ship(y);  //de eindpositie wordt doorgegeven via de constructor


//gedrag - voeg een instantievariabele toe:
 
    private boolean greepsAdded=false;
    public void act() 
    {
        if (getY() < yMax){
            setLocation(getX(),getY()+1);
        }
        else 
        {
            if(! greepsAdded)
            {
                Earth aarde = (Earth)getWorld();
                aarde.addGreeps(getX(),getY());
                greepsAdded=true;
            }
        }    
    }