//Antwoord
//in Greep - wijzig de code in de methode draaiAanWater - enkel in de situatie dat de greep een tomaat draagt:

            if (carryingTomato())
            {
                //turn(Greenfoot.getRandomNumber(10));//verwijder dit gedrag                
                if(Greenfoot.getRandomNumber(100)<90)  //meer kans aan de eerste situatie toegekend
                {
                    dropTomato();
                    Earth wereld = (Earth)getWorld();
                    wereld.minEenTomaat();            //er gaat een tomaat verloren
                }
                else{
                    //(*)
                    wereld.removeObject(this); //de greep verdrinkt - moet laatste actie zijn
                }
            }

//de aanroep draaiAanWater() in de act-methode moet het laatste zijn dat de greep doet - anders zal het fout gaan.

//doordenkertje:
//voeg toe waar (*) staat:
                    List <Greep> greeps = getWorld().getObjects(Greep.class);
                    if(greeps.size()==1)     //deze greep is nog niet verwijderd - dat gebeurt erna
                    {
                        Greenfoot.stop();
                    }