Frank van Dun        Ph.D., Dr.Jur.     -    Senior lecturer Philosophy of Law.


  
 Ius sine lege


::Pages::

Home
Contact
Books
Texts
Teaching 
Links
By the way


::Introductions::

The Law

Logic

Natural Law


The Shadow of 
The Prodigy

Buy it here!


DirTree Disk Navigator 

(Windows XP)
Free registration code
Screenshots here and here

Computer engineer?
My son's website


getacro.gif (1692 bytes)

Last update
  2009-09-01

(C) 2004
Frank van Dun
Gent, BelgiŽ

 

 

Buy the book here.

_______________________________________________

 
IN THE SHADOW OF THE PRODIGY

Costa da Morta, 1890: HMS Serpent shipwrecked.
Galicia, 1917: General Brusilovís last offensive on the Eastern Front.
France, 1938: A plot to assassinate a Minister of the Republic.
New York, 1940: British Security Coordination operational.
Bretton Woods, NH, 1944: UN Conference on a new international monetary order.
Bethesda, MA, 1946: A vagabondís body fished out of the Potomac River.
Jakarta, 1965: After the September 30th Crisis.
Hollins Green, 1966: The body of a journalist found in the Mersey River.
London, 1971: A former British diplomatís wife dies of leukemia.
Geneva, 1993: Launch of the World Wide Web.
_______

These events set the stage for this story of intrigue, love, family, ideas and chance encounters in the life of Michael Paradine, a young historian with a marginal academic position and a commission to write the story of five generations of the Overtons, a family of entrepreneurs.

When Michael travels to Wainock to interview a former employee of the Overtons, an unexpected event entangles him in the murky past of gentleman farmer Ralph Jones and the affections and ambitions of Jonesís daughter, Sarah...

_______

A moving story, interspersed with thought-provoking dialogues on education, science, religion, philosophy and politics.

_______

In The Shadow of The Prodigy is my first novel.
The book is available via direct access only to visitors of my website.

 

A few readers' comments:

Dag Frank,
Ik heb je roman geboeid gelezen, zowel om de gevoerde discussies als om het verhaal. Je bent erin geslaagd om de spanning in je raamvertelling zonder inzinking te handhaven en dat is verre van vanzelfsprekend. Dat verhaalniveau is volgens de regels van de kunst opgebouwd:  met gedoseerde informatie, sfeerschepping, karaktertekening, deskundig opvoeren van de spanning. Je beheersing van het Engels is bewonderenswaardig. Maar waarom schreef je niet in het Nederlands, we hebben, hier nauwelijks of geen ideeŽnromans en dan onthoud je ons leespubliek er een van niveau? Je begaat wel een genrebreuk door een misdaadverhaal met een open einde te laten aflopen, maar waarom niet? Genres zijn er om te doorbreken.
Jouw raamvertelling is natuurlijk vooral een vehikel om jouw ideeŽngoed mee te vervoeren en dat is nog stukken boeiender dan het verhaal. Volgens de regels van de kunst heb je je hoofdpersonage wat minder slim en wat argelozer gemaakt dan zijn gesprekpartners, zodat hij alle vragen kan stellen die bij de lezer kunnen opkomen. De verdediging van een bepaald soort katholicisme die je opvoert, lijkt me verplichte leerstof te kunnen worden aan de seminaries. Eenmaal het geloof aan God als opperrechter wordt aanvaard, is er geen speld tussen te krijgen. Maar Christus bracht ook een boodschap van vergeving en zette aldus de deur open voor de 'excuuscultuur' waar je je personages terecht tegen laat fulmineren. Het soort katholicisme van jouw houtvester overleefde immers de vroege Middeleeuwen niet, maar blijft indrukwekkend op de timpanen van de romaanse kerken, waar God als rechter pal in het midden staat, de mensen krijgen wat ze uiteindelijk verdienen.
I
Willy

___

Dear Frank,
Philosophical dialogues are very hard to handle, but I think that you have done a superb job. The blend between the plot and the arguments came off well.
D.G.

___

I read you novel, and I found it is really interesting and full of passion.
What about your Catholic "hero"? What about George? I liked him, but perhaps he is too
much philosopher for my own sensibility, and many of his arguments - more or less - could
be accepted even by a deistic thinker (in spite of the criticism toward Enlightment). My
impression is that Catholicism implies essentially a peculiar idea of experience: meeting
Christ and meeting the other people (meeting God as the Other, as you wrote in a
wonderful paper) is not essentially a problem of "theory". It's a fact of the history and
it is also a way to share our own life with other people within the Church.
In spite of it, I agreed a lot with the connections of historical backgrounds, religion,
politics, philosophy, etc. And I was deeply absorbed by the plot of the novel.

Carlo

__

Dear Frank,
This is just to let you know that I truly enjoyed your novel. Great  plot and themes to my delight: philosophy, religion, morals and power, sociology of science . . . and thanks to my archival work I empathise a lot with Michael Paradine ! I did not realise that you were so well versed in existential philosophy.

G.H.

__

What a delightful piece [the dialogue on representative democracy] is! It makes all the right points, and
does it in a memorable way and in a way that is easy for non-libertarians to understand.

Gerard

__

Absolutely fantastic ending! Your English is brilliant. 

J.H.